03-741 Warszawa, ul. Białostocka 24, tel/fax. (0-22) 618-06-88, e-mail: biuro@smrzemioslo.pl

Regulamin porządkowy » II. Obowiązki i uprawnienia Spółdzielni » A. Obowiązki Spółdzielni

A. Obowiązki Spółdzielni


  1. Obowiązki Spółdzielni w zakresie eksploatacji zasobu mieszkaniowego realizowane są przez Biuro Spółdzielni.
  2. Działalność eksploatacyjna Spółdzielni, to przede wszystkim:
    1. przekazywanie i odbiór lokali.
      Przekazywanie i odbiór lokali odbywa się na zasadach określonych w rozdziale IV niniejszego regulaminu,
    2. przekazanie i odbiór piwnicy (1 piwnica przypada na jeden lokal mieszkalny),
    3. naprawy wewnątrz lokali przewodów poszczególnych instalacji przechodzących przez lokal i znajdujących się w lokalu:
      1. przewodów instalacji gazowej do zaworu odcinającego włącznie,
      2. przewodów instalacji wodociągowej do zaworu przy pionie włącznie,
      3. przewodów pionowych instalacji kanalizacyjnej do trójnika pionu kanalizacyjnego włącznie,
      4. przewodów instalacji elektrycznej do bezpieczników głównych w lokalu,
      5. instalacji centralnego ogrzewania.
        W przypadku dokonania samowolnych przeróbek lub dewastacji instalacji wewnątrz lokalu koszty naprawy ponosi użytkownik lokalu.
        Spółdzielnia wykonuje naprawy polegające na usunięciu uszkodzeń powstałych wewnątrz lokali na skutek niewykonania napraw, do których zobowiązana jest Spółdzielnia (np. usunięcie zacieków powstałych na skutek nieszczelności dachu).
    4. utrzymanie budynku.
      1. utrzymanie we właściwym sanie technicznym instalacji i urządzeń wewnątrz budynku, zapewniając w szczególności:
        • dostawę ciepłej i zimnej wody oraz odbiór ścieków,
        • dostawę energii elektrycznej do bezpieczników głównych,
        • dostawę gazu do zaworu odcinającego przed gazomierzem,
        • utrzymanie w sezonie grzewczym we wszystkich pomieszczeniach budynku temperatury zgodnie z obowiązującymi normami,
        • stałe funkcjonowanie dźwigów,
        • dostawę sygnału z antenowej instalacji zbiorczej,
        • zabezpieczenie drzwi wejściowych poprzez instalacje domofonów,
      2. utrzymanie we właściwym stanie eksploatacyjnym budynku, a w szczególności:
        • w odniesieniu do pomieszczeń przeznaczonych do wspólnego użytkowania utrzymanie właściwego stanu sanitarno-porządkowego, zapewnienie właściwego oświetlenia, konserwacja i naprawa stolarki okiennej i drzwiowej ze szczególnym uwzględnieniem zabezpieczenia przed utratą ciepła, odnawianie klatek schodowych w zależności od potrzeb;
        • zapewnienie stałej konserwacji i napraw elementów budowlanych, urządzeń technicznych i p.poż w budynku, ze szczególnym uwzględnieniem zabezpieczenia przed utratą ciepła, odnawianie klatek schodowych w zależności od potrzeb;
        • zapewnienie stałej konserwacji i napraw elementów budowlanych, urządzeń technicznych i p.poż w budynku, ze szczególnym uwzględnieniem dachów;
        • zapewnienie systematycznego wywozu śmieci;
        • wyposażenie domów w informacje porządkowe i administracyjne ze szczególnym uwzględnieniem informacji o miejscach i numerach telefonów, pod którymi można zgłaszać awarie;
        • powiadomienie o bieżących wydarzeniach istotnych dla mieszkańców (powstawaniu i terminach usunięcia awarii, konserwacji sieci c.o. itp.).
    5. utrzymanie otoczenia budynku, a w szczególności:
      1. zapewnienie wyposażenia i utrzymania właściwego stanu sanitarno-porządkowego otoczenia budynku,
      2. usuwanie śniegu i lodu z powierzchni chodników, ciągów pieszych oraz dojazdu do budynku (klatek schodowych) i lokali użytkowych i niedopuszczenie do powstania na nich gołoledzi,
      3. utrzymanie i konserwacja zieleni w podwórzu.
  3. Spółdzielnia zobowiązana jest do niezwłocznego usuwania awarii.