03-741 Warszawa, ul. Białostocka 24, tel/fax. (0-22) 618-06-88, e-mail: biuro@smrzemioslo.pl

Regulamin porządkowy » III. Obowiązki i uprawnienia użytkowników lokali » A. Obowiązki użytkowników lokali

A.   Obowiązki użytkowników lokali.

  1. 1. Użytkownik lokalu jest obowiązany do:
    1. użytkowania lokalu zgodnie z jego przeznaczeniem,
    2. utrzymywania zajmowanego lokalu wraz z przynależnymi pomieszczeniami (piwnica, pomieszczenie gospodarcze) we właściwym stanie sanitarnym i technicznym,
    3. terminowego wnoszenia opłat za używanie lokalu (ew. ze spłatą rat kredytu) oraz opłat za usługi odpłatne, wykonywane przez Spółdzielnię na Jego zlecenie.
      Od niewpłaconych w terminie należności Spółdzielnia nalicza odsetki w wysokości odsetek ustawowych,
    4. niezwłocznego zgłaszania do Biura Spółdzielni (po godzinach pracy do portiera-dozorcy) awarii lub uszkodzeń urządzeń technicznych,
    5. dokonywania napraw wewnątrz lokalu nie zaliczanych do obowiązków Spółdzielni, a w szczególności:
      1. napraw i wymiany podłóg, posadzek i wykładzin podłogowych,
      2. naprawy powierzchni ścian wykładanych płytkami ceramicznymi lub innymi wykładzinami,
      3. naprawy i wymiany okuć stolarki okiennej i drzwiowej,
      4. pasowania, regulacji i naprawy stolarki okiennej i drzwiowej oraz - w porozumieniu ze Spółdzielnią - jej wymiany,
      5. wymiany uszkodzonych szyb w oknach i drzwiach,
      6. naprawy i wymiany mebli wbudowanych,
      7. naprawy i wymiany odcinków przewodów kanalizacyjnych od urządzeń do trójnika pionu kanalizacyjnego,
      8. konserwacji, naprawy i wymiany wszystkich urządzeń sanitarnych i technicznych (baterii, wanien, kuchni, zlewozmywaków itd.),
      9. usuwania zatkania przewodów kanalizacyjnych od urządzeń sanitarnych do pionów zbiorczych,
      10. naprawy i wymiany instalacji elektrycznej od bezpieczników w lokalu,
      11. konserwacji, napraw i wymiany wszystkich elementów, nie stanowiących pierwotnego wyposażenia lokalu,
    6. odnawiania użytkowanego lokalu i przeprowadzania w miarę potrzeb deratyzacji,
    7. likwidacji zniszczeń powstałych z winy członka oraz w związku z niewykonaniem lub nieprawidłowym wykonaniem ciążących na nim obowiązków,
    8. udostępniania lokalu, piwnicy ew. zajmowanego pomieszczenia gospodarczego upoważnionym przez Spółdzielnię pracownikom w celu usunięcia awarii lub wykonania napraw i remontów należących do obowiązków Spółdzielni albo przeprowadzenia dezynfekcji, dezynsekcji lub deratyzacji.
  2. Ze względu na dobro mieszkańców, troskę o mienie spółdzielcze i stan sanitarny budynku użytkownik lokalu winien udostępnić Spółdzielni lub specjalnej komisji użytkowany przez siebie lokal, piwnicę ew. pomieszczenie gospodarcze w celu skontrolowania stanu technicznego urządzeń i ogólnego stanu ww. pomieszczeń.
  3. W przypadku wyjazdu na urlop lub inny dłuższy pobyt poza miejsce zamieszkania użytkownik lokalu powinien pozostawić w Biurze Spółdzielni adres i telefon osoby opiekującej się mieszkaniem.