03-741 Warszawa, ul. Białostocka 24, tel/fax. (0-22) 618-06-88, e-mail: biuro@smrzemioslo.pl
A. Obowiązki użytkowników lokali.- 1. Użytkownik lokalu jest obowiązany do:
- użytkowania lokalu zgodnie z jego przeznaczeniem,
- utrzymywania zajmowanego lokalu wraz z przynależnymi pomieszczeniami (piwnica, pomieszczenie gospodarcze) we właściwym stanie sanitarnym i technicznym,
- terminowego wnoszenia opłat za używanie lokalu (ew. ze spłatą rat kredytu) oraz opłat za usługi odpłatne, wykonywane przez Spółdzielnię na Jego zlecenie.
Od niewpłaconych w terminie należności Spółdzielnia nalicza odsetki w wysokości odsetek ustawowych, - niezwłocznego zgłaszania do Biura Spółdzielni (po godzinach pracy do portiera-dozorcy) awarii lub uszkodzeń urządzeń technicznych,
- dokonywania napraw wewnątrz lokalu nie zaliczanych do obowiązków Spółdzielni, a w szczególności:
- napraw i wymiany podłóg, posadzek i wykładzin podłogowych,
- naprawy powierzchni ścian wykładanych płytkami ceramicznymi lub innymi wykładzinami,
- naprawy i wymiany okuć stolarki okiennej i drzwiowej,
- pasowania, regulacji i naprawy stolarki okiennej i drzwiowej oraz - w porozumieniu ze Spółdzielnią - jej wymiany,
- wymiany uszkodzonych szyb w oknach i drzwiach,
- naprawy i wymiany mebli wbudowanych,
- naprawy i wymiany odcinków przewodów kanalizacyjnych od urządzeń do trójnika pionu kanalizacyjnego,
- konserwacji, naprawy i wymiany wszystkich urządzeń sanitarnych i technicznych (baterii, wanien, kuchni, zlewozmywaków itd.),
- usuwania zatkania przewodów kanalizacyjnych od urządzeń sanitarnych do pionów zbiorczych,
- naprawy i wymiany instalacji elektrycznej od bezpieczników w lokalu,
- konserwacji, napraw i wymiany wszystkich elementów, nie stanowiących pierwotnego wyposażenia lokalu,
- odnawiania użytkowanego lokalu i przeprowadzania w miarę potrzeb deratyzacji,
- likwidacji zniszczeń powstałych z winy członka oraz w związku z niewykonaniem lub nieprawidłowym wykonaniem ciążących na nim obowiązków,
- udostępniania lokalu, piwnicy ew. zajmowanego pomieszczenia gospodarczego upoważnionym przez Spółdzielnię pracownikom w celu usunięcia awarii lub wykonania napraw i remontów należących do obowiązków Spółdzielni albo przeprowadzenia dezynfekcji, dezynsekcji lub deratyzacji.
- Ze względu na dobro mieszkańców, troskę o mienie spółdzielcze i stan sanitarny budynku użytkownik lokalu winien udostępnić Spółdzielni lub specjalnej komisji użytkowany przez siebie lokal, piwnicę ew. pomieszczenie gospodarcze w celu skontrolowania stanu technicznego urządzeń i ogólnego stanu ww. pomieszczeń.
- W przypadku wyjazdu na urlop lub inny dłuższy pobyt poza miejsce zamieszkania użytkownik lokalu powinien pozostawić w Biurze Spółdzielni adres i telefon osoby opiekującej się mieszkaniem.